Szanowni Państwo
ELKOM Spółka z o. o. funkcjonuje na rynku nieruchomości od 1994 roku i dlatego też możemy powiedzieć że o zarządzaniu Wspólnotami Mieszkaniowymi i nieruchomościami komercyjnymi wiemy prawie wszystko. Dzięki wysoko wykwalifikowanej i licencjonowanej kadrze oraz pełnej współpracy z członkami Zarządu gwarantujemy państwu uczciwe i rzetelne prowadzenie spraw wspólnotowych oparte na ustawie o własności lokali.
Obecnie Elkom Spółka z o. o. zarządza 107 wspólnotami mieszkaniowymi w Opolu, Kup i Dobrzeniu Wielkim o łącznej powierzchni ponad 249 000 m2. Fakt zarządzania tak znacznym zasobem umożliwia nam zapewnienie szerokiego zakresu usług przy jednoczesnym utrzymaniu niskich stawek wynagrodzenia za zarządzanie.
Ideą zarzadzania nieruchomością jest racjonalne wykorzystywanie środków finansowych będących własnością właścicieli nieruchomości, utrzymania jej w należytym stanie technicznym i obniżenia koszt utrzymania powierzchni wspólnej wraz z dbałością o estetykę w celu podniesienia wartości rynkowej nieruchomości. Dzięki naszym systemom informatycznym i telekomunikacyjnym zapewniamy państwu najszybszą i najwygodniejszą formę kontaktu, informacji jak i weryfikacji płatności państwa lokali.
Jesteśmy przekonani że jako zarządca Wspólnoty Mieszkaniowej spełnimy państwa oczekiwania i będziemy prawidłowo realizować podstawowe cele właścicieli.
Od 1996 roku zajmujemy się zarządzaniem nieruchomościami. Nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do Właścicieli lokali we Wspólnotach Mieszkaniowych, którym oferujemy kompleksową obsługę ich nieruchomości. Przyjmiemy również w zarząd i administrację budynki komunalne, wojskowe, prywatne, spółdzielcze, komercyjne oraz inne nieruchomości.
Co nas wyróżnia?
Po prostu mieszkaj - MY zajmiemy się resztą!
OFERTA WSPÓŁPRACY - Obsługa wspólnot mieszkaniowych
Zakres wykonywanych przez nas usług może być modyfikowany w zależności od potrzeb.
W standardzie przedstawia się on następująco:
Doradztwo w zakresie zarządzania nieruchomościami
Organizacja wspólnoty mieszkaniowej przejętej w zarządzanie
Wspólnota Mieszkaniowa powstaje z mocy prawa, a oferowana przez nas usługa ma na celu sformalizowanie jej istnienia i obejmuje:
Czynności związane z obsługą wspólnoty mieszkaniowej i jej członków
Czynności związane z obsługą rachunkową wspólnoty mieszkaniowej
Czynności związane z technicznym utrzymaniem nieruchomości wspólnej
Zasady współpracy ze wspólnotą i obowiązki zarządcy
Oświadczenie o ilości osób zamieszkałych w lokalu (od 01.01.2021)
Oświadczenie o ilości osób zamieszkałych w lokalu (Rodziny wielodzietne)
Oświadczenie o ilości pojemników i ich pojemności w lokalu (Lokale użytkowe)
Oświadczenie o dostarczaniu korespondencji dotyczącej Wspólnoty Mieszkaniowej
Podanie o zwrot nadpłaty z tytułu opłat za lokal
Wniosek o dostęp do Internetowej Obsługi Kontrahenta
Do działu księgowego
Do działu technicznego
Dział Zarządzania Nieruchomościami
Zastępca Kierownika ds finansowych i rozliczeń
Magdalena Rogowicz
Zastępca Kierownika
Piotr Lichtański
Siedziba Działu
ul. Piotrkowska 17, 45-304 Opole
Kancelaria
Dominika Pason
tel. 77 457 99 95
Adres e-mail: zarzadca@elkom.com.pl
Dział Rozliczeń Wspólnot Mieszkaniowych
Obsługa finansowa Wspólnot Mieszkaniowych, rozliczanie dostawy wody i odprowadzenia ścieków , rozliczanie dostaw energii cieplnej i podgrzania wody, windykacja, obsługa kredytów Wspólnot Mieszkaniowych
Adres e-mail: wspolnota@elkom.com.pl
Godziny obsługi klienta - Dział Rozliczeń:
Kancelaria - Dominika Pason - tel. 77 457 99 95
Obsługa Najmu - tel. 77 457 99 95
Dział Eksploatacji i Dział Techniczny Wspólnot Mieszkaniowych
Zgłaszanie awarii i usterek, techniczne utrzymanie budynków, bieżąca eksploatacja
Adres e-mail: zarzadca@elkom.com.pl
Dział Eksploatacji - tel. 77 457 99 95
Jadwiga Nawrocka
Dział Techniczny - tel. 77 400 82 12
Henryk Węgiel, Wojciech Dulniak, Damian Cyfka
Godziny obsługi klienta - Dział Eksploatacji i Dział Techniczny:
Poniedziałek: 7.00 - 15.00
Wtorek: 7.00 - 15.00
Środa: 7.00 - 15.00
Czwartek: 7.00 - 17.00
Piątek: 7.00 - 15.00
Zgłaszanie odczytów liczników (wodomierze, ciepłomierze)
Adres e-mail:
odczyty.pn@elkom.com.pl
Uchwały Wspólnot, głosowanie w trybie indywidualnym, przesyłanie kart do głosowania
Adres e-mail:
uchwaly.pn@elkom.com.pl
Przesyłanie faktur:
Adres e-mail:
faktury.zn@elkom.com.pl
Przesyłanie rachunków, not i innych dokumentów księgowych:
Adres e-mail:
rachunki.zn@elkom.com.pl
Pogotowie techniczne Wspólnot Mieszkaniowych - na wypadek wystąpienia awarii, poza godzinami urzędowania biura, Dyżurni Pogotowia Technicznego przyjmują zgłoszenia telefonicznie: pod nr tel. 77 454-35-40
Pogotowie techniczne przyjmuje zgłoszenia w sytuacjach awaryjnych:
Wprowadzenie
Internetowa Obsługa Kontrahenta pozwala na udostępnianie wybranych informacji przez ELKOM poszczególnym kontrahentom za pośrednictwem sieci WWW. Każdy kontrahent otrzymuje unikalny identyfikator i hasło, które pozwala na dostęp do danych z poziomu przeglądarki internetowej.
Rejestracja
Uzyskanie dostępu do Internetowej Obsługi Kontrahenta wymaga wypełnienia i złożenia wniosku o dostęp oraz akceptacji zasad korzystania z systemu. Wniosek należy przedłożyć osobiście w siedzibie ELKOM ul. Piotrkowska 17 w Opolu . Przy składaniu wniosku należy posiadać przy sobie dokument potwierdzający tożsamość.
Wniosek o dostęp oraz zasady korzystania z systemu dostępne są poniżej.
Wniosek o dostęp do Internetowej Obsługi Kontrahenta
Zasady korzystania z IOK
Internetowa Obsługa Kontrahenta
Zarządca i administrator nieruchomości działa na podstawie szeregu aktów prawnych i przepisów wykonawczych, w tym:
Wspólnota mieszkaniowa to coś w rodzaju zrzeszenia właścicieli mieszkań żyjących w jednym budynku. Powstaje, bo ktoś musi się zajmować blokiem jako całością - płacić rachunki za światło na klatce schodowej czy podwórku, dbać o remont dachu, jeśli zacznie przeciekać itp. Wspólnoty się nie zakłada. Powstaje ona z mocy prawa. Wystarczy, że dotychczasowy właściciel budynku (prywatna osoba, deweloper, gmina, wojsko) sprzeda komuś choćby jeden lokal. Nie ma przy tym znaczenia, czy jest to lokal mieszkalny, czy użytkowy. Wystarczy akt notarialny i wpis do księgi wieczystej. Zasady, na jakich działa wspólnota, określa ustawa o własności lokali.
źródło: www.gazeta.pl
O wysokości opłat w danym roku decyduje Ogólne Zgromadzenie Właścicieli podczas zebrania rocznego lub w formie uchwały podjętej w ciągu roku przy zachowaniu przepisów regulowanych Ustawą o własności lokali.
Zgodnie z Ustawą o Własności lokali, Wspólnota powstaje z mocy prawa, z chwilą sprzedaży pierwszego mieszkania czy lokalu użytkowego.
Do momentu podpisania aktu notarialnego przenoszącego własność lokalu każdy z mieszkańców był jedynie użytkownikiem lokalu, którego właścicielem był deweloper. Rozliczenia dokonywane były zatem pomiędzy właścicielem - deweloperem a mieszkańcem użytkującym lokal po jego odbiorze (rozliczenia mogą być też prowadzone przez wyspecjalizowany w takiej obsłudze podmiot, np. firmę administrującą nieruchomościami). Z uwagi na fakt, że Wspólnota Mieszkaniowa nie jest płatnikiem VAT, prowadzi uproszczoną księgowość i wystawia noty obciążeniowe, z chwilą jej powstania właściciele lokali nie otrzymują już faktur a noty.
W ofercie deweloperów lub na rynku wtórnym znajduje się wiele nieruchomości posiadających dodatkowe atuty takie jak: sauna, fitness, korty tenisowe, tereny zielone etc. Kupując lokal, każdy z mieszkańców nabywa jednocześnie udział w tych właśnie dodatkowych częściach nieruchomości. Korzystanie z udogodnień jakie dają wiąże się również z koniecznością ponoszenia kosztów ich utrzymania (np. konserwacji, sprzątania).
W żadnym wypadku - Wspólnota posiada własne odrębne konto, na które wpływają pieniądze od właścicieli mieszkań.
Administrator wykonuje usługi bieżącego administrowania i opieki nad nieruchomością, działa na polecenie Zarządu Wspólnoty; Zarządca natomiast nie tylko administruje nieruchomością, ale jest dodatkowo odpowiedzialny za całościową politykę finansowo-gospodarczą nieruchomości, a także jej utrzymanie w jak najlepszym stanie technicznym. Oznacza to iż zarządca samodzielnie prowadzi wszelkie sprawy organizacyjne i administracyjne dot. nieruchomości i jest przez właścicieli rozliczany z efektywności prowadzonych działań, m.in. w zakresie optymalizacji kosztów oraz zwiększania walorów rynkowych i użytkowych nieruchomości.
Ustawa o własności lokali zobowiązuje do podziału kosztów według udziałów w nieruchomości (wskazanych w akcie notarialnym nabycia lokalu). Prawidłowy, a więc w miarę sprawiedliwy podział kosztów często jest jednak przedmiotem dodatkowych ustaleń między właścicielami i wynika ze specyfiki nieruchomości.
Kontrolą i utrzymaniem czystości na terenie nieruchomości zajmują się osoby bezpośrednio zatrudnione przez Wspólnotę lub pracownicy specjalistycznych firm utrzymujących czystość, działających pod nadzorem administratora obiektu. Wyboru firmy/pracownika dokonuje Zarząd lub zarządca nieruchomości po przeprowadzeniu konkursu ofert.
Oczywiście, nieruchomość posiada polisę ubezpieczeniową od ognia i zdarzeń losowych oraz odpowiedzialności cywilnej. Ubezpieczenie obejmuje jednakże jedynie wspólne części nieruchomości. Indywidualne lokale i ich wyposażenie właściciele ubezpieczają we własnym zakresie.
Tak, wszyscy nasi pracownicy posługują się pocztą elektroniczną. Ponadto każdy właściciel lokalu ma możliwość otrzymywania drogą elektroniczną większości informacji dotyczących nieruchomości.
Wszelkie sygnały z Państwa strony stanowią dla nas cenną informację - jesteśmy otwarci na Państwa sugestie. Do Państwa dyspozycji są nasi pracownicy w biurze (adres w danych kontaktowych), istnieje możliwość zgłaszania uwag telefonicznie pod nr 77 457 99 95 oraz e-mailem: zarzadca@elkom.com.pl .
Administrator jest opiekunem Państwa nieruchomości i "prawą ręką" Zarządu Wspólnoty. Administrator kontroluje pracę firm sprzątających, ochroniarskich, ogrodniczych. Jest odpowiedzialny za obsługę kancelaryjno ? biurową wspólnoty (przygotowywanie wzorów uchwał, wzorów pism), poszukiwanie ofert firm obsługujących Państwa nieruchomość. Jest także pierwszym ogniwem kontaktu w przypadku skarg, uwag i problemów zgłaszanych przez Państwa. W takich sytuacjach praca administratora - ujmując rzecz krótko - sprowadza się do rozwiązania problemu.
Jak najbardziej. Bezpośredni wpływ na wybór wykonawcy ma Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej. Jeśli zaś nie ma Zarządu tylko firma zarządzająca, macie Państwo wpływ na wybór poprzez ustalenie limitu wynagrodzenia za prace i rozliczanie zarządcy z wyników pracy podmiotu świadczącego usługi
Poza wpłatami od współwłaścicieli nieruchomości istnieje możliwość pozyskiwania środków z instytucji finansowych. Od ponad 10 lat banki wyspecjalizowane w obsłudze Wspólnot Mieszkaniowych udzielają długoterminowych kredytów, które spłacane są z wpłat na fundusz remontowy. Dobry zarządca lub administrator na stałe współpracujący z odpowiednimi bankami bez trudu pomoże wybrać dobrą ofertę kredytową i pozyskać środki na inwestycje. Istnieje ponadto możliwość uzyskania dofinansowania ze środków państwowych lub unijnych w zależności od założeń inwestycyjnych.
Tak, jest to jeden z obowiązków wpisanych do umowy o administrowanie. Profesjonalnie działający administrator występuje z listą wad i usterek regularnie, najczęściej w oparciu o program informatyczny pozwalający na sprawną identyfikację spraw załatwionych i "w toku| tak, by nie pominąć niczego co jest istotne z punktu widzenia mieszkańców.
Zebranie roczne to nic innego jak spotkanie całej społeczności, Wspólnoty mieszkańców - współwłaścicieli nieruchomości. Podczas spotkania omawiane są wszystkie najistotniejsze sprawy takie jak: planowanie wydatków, wybór przedstawiciela Wspólnoty (zarządu), głosowanie wszelkiego rodzaju uchwał. Każde z zebrań przewiduje również czas na dyskusję, a więc staje się forum wymiany opinii, poglądów i uwag. Serdecznie zachęcamy do udziału w zebraniach - to Państwo jesteście gospodarzami i decydentami, Państwa głos ma realny wpływ na stan Państwa nieruchomości!
Oczywiście. Prawo do kontroli pracy Zarządu, administratora czy zarządcy budynku służy każdemu właścicielowi mieszkania czy lokalu użytkowego. W każdej sprawie dot. nieruchomości możecie Państwo zwrócić się telefonicznie, pisemnie (e-mailowo lub tradycyjnie) do administratora lub zarządcy. Jest też, jak najbardziej, możliwość osobistego spotkania i udzielenia wyjaśnień dot. nurtujących Państwa kwestii.
DODATEK MIESZKANIOWY
Przypominamy, że od 1 lipca 2021r. zmienił się sposób wyliczenia dochodu gospodarstwa domowego, uprawniającego do otrzymania dodatku mieszkaniowego. Powyższa nowelizacja wprowadziła korzystniejsze zmiany dla wnioskodawców, w stosunku do sposobu wyliczenia dochodu dla wniosków złożonych dotychczas.
Ponadto, zgodnie z załącznikiem do Uchwały Rady Miasta Opola z dnia 29.04.2021r. , od dnia 1 lipca br. obowiązują nowe wzory WNIOSKÓW O DODATEK MIESZKANIOWY.
Szczegółowe informacje o warunkach uprawniających do otrzymania w/w świadczenia oraz wzór wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego dostępne są na stronie: https://www.mcs.opole.pl/p,70,dodatek-mieszkaniowy